LKL akademiko dienoraštis. Susitikimas su klubų vadovais

LKL akademiko dienoraštis. Susitikimas su klubų vadovais

Autorius: LKL akademikas D. Šablinskas
2021-03-12

Esu akademikas Dovydas. Kartu su kolegomis sėkmingai tobuliname sporto vadybos žinias bei iš labai arti susipažįstame su krepšinio pasauliu.

Pandemijos akivaizdoje akademikai taip pat privalo riboti savo susitikimus su LKL klubų atstovais, todėl negalėdami nuvykti patys, nusprendėme klubus pasikviesti į nuotolinę erdvę, surengdami paskaitų ciklą – „Savas krepšys“.  Dviejų dienų paskaitose dalyvavo 4-ių LKL komandų (Kauno „Žalgiris“, Panevėžio „Lietkabelis“, Prienų „CBet“, Vilniaus „Rytas“) administracijos darbuotojai, kurie pasidalino savo patirtimis apie krepšinio klubų komunikaciją, marketingo strategijas bei komandos valdymą.

Apie klubo išorinę komunikaciją kalbėjo Vilniaus „Ryto“ komunikacijos vadybininkas Vaidas Jukavičius. V. Jukavičius atskleidė, kaip klube vyksta bendradarbiavimas su žurnalistais, į ką svarbu atkreipti dėmesį, vystant išorinę klubo komunikaciją.

„Aš manau, jog gera komunikacija, visų pirma, turi būti komandos viduje. Tik tuomet klubas galės tinkamai komunikuoti ir su fanais, visuomene. Kitaip tariant: stipri vidinė komunikacija lygi stipri išorinė komunikacija“. „Ryto“ atstovo teigimu, norint skleisti tinkamą viešą žinutę, klubas privalo išlaikyti savo identitetą,  išgirsti fanų nuomonę, jų poreikius. Savo paskaitą V. Jukavičius baigė akademikams linkėdamas drąsos, kuriant turinį.

Vienas iš dažniausiai naudojamų komunikacijos įrankių klubuose yra socialinė medija. Kartu su Kauno „Žalgirio“ skaitmeninės komunikacijos vadybininku Kipru Serpausku nagrinėjome  socialinių tinklų priežiūrą, turinio kūrimą ir jo pateikimo planavimą. Tai yra kelios iš daugelio K. Serpausko pareigybių.

Norint viską suspėti, K. Serpauskas pabrėžia, jog labai svarbu yra tinkamai pasiskirstyti ir planuoti darbą. Skaitmeninės komunikacijos vadybininkas taip pat atkreipia dėmesį ir į tai, kokiais principais yra naudojami žaidėjų atvaizdai klubo turinyje.

„Keldami žaidėjų nuotraukas į socialinę erdvę, atkreipiame dėmesį tiek į jų asmeninius pasirodymus aikštelėje, tiek, kaip dažnai jų portretus naudojome ankstesniuose įrašuose. Tai yra svarbu siekiant nesukelti neigiamų emocijų fanui, o kartais ir pačiam žaidėjui“, – kalbėjo K. Serpauskas ir pabrėžė, kad pasibaigus rungtynėms neretai tenka padirbėti dar bent porą valandų, todėl akademikus įspėjo, jog komandos socialinės medijos valdymas nė iš toli neprimena standartinių darbo valandų.

„Pabandykite įsivaizduoti, kaip siurrealistiškai tai skamba net ir dabar: garsioji Ball‘ų šeimynėlė Prienuose“, – taip savo paskaitą pradėjo Prienų „CBet“ marketingo vadovas Žygimantas Vingelis.

Būtent apie šį 2017-2018 m. sezone Lietuvos krepšinį sudrebinusį įvykį ir kalbėjomės su Prienų klubo atstovu. Ž. Vingelis papasakojo apie neeilinį rinkodarinį sprendimą, kuris prisidėjo prie finansinio stabilumo ir iškėlė organizaciją į neregėtas aukštumas: klubas buvo gausiai linksniuojamas žinomiausiuose krepšinio portaluose („ESPN“, „Bleacherreport“ ir kt.), o komandos marškinėliai buvo graibstomi ir siunčiami į įvairias pasaulio šalis.

Kaip pats Ž. Vingelis teigė, „Tokio pasaulinio krepšinio dėmesio mes negalėjome paleisti vėjais, dėl to atitinkamai priėmėme ir sprendimus klube“. Tais metais Prienų klubas pasirašė transliacijos sutartį su „Facebook“, sulaukė NBA krepšininko Lonzo Ball‘o vizito Prienuose. Išskirtinis dėmesys reikalavo ir nestandartinių darbo metodų: veikla naktimis, norint pateikti svarbiausią informaciją  užsienio auditorijai, bendradarbiauti su įvairiomis pasaulio komandomis, rengiant draugiškų rungtynių ciklą. Nepaisant visų iššūkių, „CBet“ atstovas iki šiol džiaugiasi tokia patirtimi ir akademikams linkėjo nebijoti eksperimentuoti, nes tai gali atnešti didžiulę sėkmę.

Paskaitų ciklą užbaigėme klausydami Panevėžio „Lietkabelio“ marketingo vadovo Luko Grabausko, kuris pasidalino savo patirtimi apie komandos valdymą.

L. Grabausko teigimu, sėkminga organizacija pasižymi profesionalumu kiekvienoje srityje ir net menkiausios problemos privalo būti išspręstos. „Manau, jog komandos valdymas nėra darbas – tai gyvenimo būdas. Vadovas visuomet turi būti pasiekiamas personalui ar žaidėjams, dalyvaujantis komandos procesuose ir svarbiausia, užtikrinantis, jog komanda gaus tai, kas jai būtų geriausia“.

Marketingo vadovas kartu su akademikais prisiminė ir savo karjeros pradžią krepšinio srityje, palinkėdamas kantrybės bei atkaklumo, siekiant savo tikslų.

Paskaitų ciklas buvo itin dinamiškas ir naudingas. Turėjome galimybę klausytis skirtingų LKL klubų atstovų, susipažinti su įvairiomis komunikacijos, marketingo ir klubo valdymo strategijomis bei diskutuoti ir gauti patarimų iš  savo srities specialistų.

Pasisėmę patirties iš profesionalų, akademikai ir toliau atlieka paskirtas užduotis bei įkvėpti paskaitos svečių, organizuoja nuotolinį renginį, kurį viešai pristatys jau visai netrukus.

Sekti LKL akademijos veiklą galite projekto INSTAGRAM paskyroje @lklakademija.

Rėmėjai

Titulinis rėmėjas

Generalinis rėmėjas

Pagrindinis rėmėjas

Pagrindinis rėmėjas

Pagrindinis rėmėjas

Pagrindinis rėmėjas

Pagrindinis rėmėjas

Partneriai

Techninis partneris
Transliacijų partneris
Techninis partneris
Transliacijų partneris
Transliacijų partneris
Medicinos tyrimų partneris
Techninis partneris
Techninis partneris